بهترین زمان برای چربی سوزی

بهترین زمان از روز برای انجام تمرینات ایروبیک (هوازی) کی است؟ پاسخ این است که هر وقت که دوست داشتید. مهمترین مسئله این است که فقط باید فعالیت هوازی داشته باشید. تمرینات قلبی-عروقی مداوم مثل پیاده روی، دو، پله نوردی، یا دوچرخه سواری به مدت 30 دقیقه چربی سوزی می کند و مهم نیست در چه ساعتی از روز باشد. اما اگر می خواهید بیشتری فایده ممکن را از هر دقیقه تمرینتان ببرید، باید صبح ها زودتر بیدار شوید و قبل از خوردن صبحانه تمرین خود را انجام دهید. فعالیت های ایروبیک در صبح ناشتا نسبت به انجام این تمرینات در طول روز سه مزیت عمده دارد:

در اول صبح وقتی شکمتان خالی است، سطح گلیکوژن (کربوهیدرات ذخیره بدن) عضلات و کبد پایین است. اگر ساعت 7 شی شام خورده باشید و صبحانه تان را نیز 7 صبح بخورید، یعنی بدنتان 12 ساعت بدون غذا بوده است. طی این روزه 12 ساعته سطح گلیکوژن کم کم پایین می آید تا گلوکز لازم برای عملکردهای مختلف بدن را حتی در موقع خواب فراهم کند. درنتیجه، شما با گلیکوژن و قند خون بسیار پایین از خواب بیدار می شوید-که بهترین محیط برای سوختن چربی ها به جای کربوهیدرات است. اینکه چقدر بیشتر چربی سوزی می کنید مشخص نیست اما برخی تحقیقات نشان داده که وقتی تمرینات کاردیو وقتی گلییکوژن بدن خالی است انجام شود، تا 30% بیشتر خواهد بود.

حالا باید دید که این فرایند چطور انجام می شود. تقریباً ساده است. کربوهیدرات (گلیکوژن) منبع اصلی انرژی بدن است. وقتی ذخیره این منبع انرژی کم باشد بدن مجبور می شود به سراغ منابع ثانویه انرژی یا ذخائر بدن برود که چربی هاست. اگر تمرینات کاردیو را بلافاصله بعد از خوردن غذا انجام دهید، باز هم چربی سوزی خواهید کرد اما مقدار کمتری چربی خواهید سوزاند چون اول کربوهیدرات هایی که مصرف کرده اید خواهد می سوزد. همیشه ترکیبی از کربوهیدرات و چربی بعنوان سوخت در بدن می سوزد اما برحسب زمان انجام تمرینات کاردیو، می توانید نسبت سوختن چربی ها را به کربوهیدرات تغییر دهید. اگر نمی توانید اول صبح تمرینات هوازی را انجام دهید، بهترین زمان دیگر برای این کار بلافاصله بعد از تمرینات بدنسازی است. تمرینات بدنسازی فعالیت غیرهوازی است (کربوهیدرات سوز) و درنتیجه گلیکوژن عضلات را تخلیه می کند. به همین دلیل است که انجام تمرینات هوازی بعد از بدنسازی دقیقاً همان اثر تمرینات اول صبح را دارد.

دومین فایده انجام تمرینات در اول صبح تاثیری است که بعد از تمرین به جای میگذارد. وقتی تمرین کاردیو را اول صبح انجام می دهید، نه تنها در طول زمان تمرین چربی سوزی می کنید، بلکه این چربی سوزی با سرعت بیشتر بعد از تمرین نیز ادامه خواهد داشت. اما چرا؟ به این دلیل که یک جلسه شدتی تمرین قلبی-عروقی متابولیسم بدن شما را تا ساعت ها بعد از اتمام جلسه تمرین بالا نگه می دارد. اگر تمرینات کاردیو را شب انجام دهید هنوز هم طی تمرین چربی سوزی می کنید و می توانید از آن استفاده ببرید اما با انجام تمرینات کاردیو در شب دیگر نمی توانید از فایده چربی سوزی بعد از تمرین هم استفاده کنید چون متابولیسم شما وقتی به خواب می روید به شدت زیادی پایین می آید.

چربی سئزی بیشتر تنها دلیل انجام تمرینات ایروبیک در اول صبح نیست. فایده سوم انجام این تمرینات در صبح آن حس پیشرفت و اشتیاق است که تا پایان روز همراهتان خواهد بود. ورزش می تواند تجربه ای دلپذیر و لذت بخش باشد اما هرچه سخت تر و چالش انگیزتر شود، صبح ها زود بیدار شدن هم برایتان مهم تر می شود. وقتی از هر کاری که به نظرتان ناخوشایند می آید طفره بروید، آن کار تا پایان روز گریبانتان را می گیرد و حس عدم موفقیت، استرس و گناه در شما ایجاد می کند.

شاید صبح زود بیدار شدن و ورزش کردن به نظرتان سخت بیاید اما یک دقیقه به زمانی فکر کنید که یک کار خیلی سخت را در زندگیتان انجام دادید و موفق شدید. آیا بعد از آن احساس فوق العاده ای نداشتید؟ انجام هر کاری، مخصوصاً کاری که از نظر فیزیکی سخت باشد، نوسانی در شما ایجاد می شود. وقتی اینکار ورزش باشد،این نوسان فیزیولوژیکی و روانی می شود. از نظر فیزیولوژیکی ورزش باعث می شود که در بدن اندورفین آزاد شود. اندورفین ها هورمون های شبه افیون هستند که صدها مرتبه از قوی ترین مروفین ها هم قوی تر هستند. این اندورفین ها روحیه شما را بسیار شاد و بشاش می کند، استرستان را پایین می آورد، گردش خون را در بدنتان تقویت می کند و درد را تسکین می دهد. به این ترتیب وقتی صبحها زود از خواب بیدار شوید و وزش کنید، تا پایان روز شاد و سرحال خواهید بود واسترس کمتری حس خواهید کرد.

هنوز هم می گویید نمی توانید صبحها زود از خواب بیدار شوید؟ اشکالی ندارد خیلی از ما اینطور هستیم اما فقط باید بدانید که سختی این کار واقعاً ارزشش را دارد. اول ممکن است خیلی برایتان سخت باشد اما بعد از گذشت چند هفته آنقدر به آن عادت می کنید که اتوماتیک وار خودتان سر اسعت مشخص از خواب بیدار می شوید. فقط کافی است که امتحان کنید. با خودتان قرار بگذارید که این کار را اول فقط به مدت 21 روز انجام دهید. وقتی آن 21 روز تمام شود شما هم لاغرتر شده اید و صبح ورزش کردن هم دیگر برایتان به شکل عادت درآمده است. هرچه بیشتر اینکار را انجام دهید، میلتان برای انجام آن بیشتر می شود.

 

/ 11 نظر / 12 بازدید
نمایش نظرات قبلی
غزاله

سلام دوست عزیز از وبلاگ زیبات لذت بردم خوش حال میشم به منم سر بزنی مرسی بای

یه ماه عسلی

سلام دوست من نماز و روزت قبول تا پارسال قرار ما ماه عسلي ها يكي دو ساعت مونده به افطار پاي تلوزيون و برنامه ماه عسل بود ، با يه مجري و چند تا مهمون عزيز نمی دونم وقتی احسان صدا می کرد هم قبیله ای تو می گفتی بله یا نه !؟ اما می دونم که خیلی ها الان مثل ثمره ، مرتضی و مادرش ، انجمن کوچولوها و تمام معلولین، منتظر دیدن رئیس قبیله ماه عسلیا بودن که امسال ندیدنش. رئیس قبیله ما هيچ وقت تپق نميزد ... دل ماه عسلي ها رو متوجه خدا ميكرد... با مهموناش صاف و صادق بود از ته دلش به اونها احترام ميذاشت و باهاشون درد و دل ميكرد اونجاهايي كه لازم بود با يه سوال دل همه رو بارونی ميكرد.. ولي امسال ......... مجري ماه عسل ، رئييس قبيل ماه عسل ديگه هر روز ساعت 7 از پشت قاب تلوزيون به خونه هاي ما نمياد ...... يكي ديگه جاش رو گرفته كه بازيگر توانايي ولي هيچ سر رشته اي در اجراي برنامه ي زنده نداره . نزار فرصت تموم شه........ چون خيلي زود دير ميشه به صدا و سیما زنگ بزن و بگو که توام مثل بقیه ماه عسلیا دوست داری مجری واقعی ماه عسل برگرده به خونه اش ... فقط 15 دقیقه ... نه بیشتر .... نه کمتر ... ! اینم شماره ها

یه ماه عسلی

اینم شماره های تماس تلفن گویا : 22021901 - 22021955 22055025 - 22168395 - 22055717 نمابر : 22051579 پیام کوتاه : 300003 ماهت عسل التماس دعا يا حق

پويان

سلام با "«انتقاد» دارويي تلخ اما مفيد" بروزم . باعث افتخار من هست که حضور گرم شما رو در تارنماي بهداشت عمومي ببينم و ديدگاهتونو در اين مورد بدونم منتظر شما هستم. با آرزوي قبولي عبادات شما دوست عزيز

ادزفا-09

سلام چه سايت جالبي داري به سايت ما هم سر بزن ads-fa.com

مهدي

سلام وبلاگ فوتبالي ها منتظر فوتبال دوستان ايراني منتظر حضور سبز شما در وبلاگ کوچکمان هستيم ...[گل][گل][گل]

bardia

____?Sexy?Sexy ___y?Sexy?Sexy? ___?Sexy?Sexy?S ___?Sexy?Sexy?S __?Sexy?Sexy?Se _?Sexy?Sexy?Se _?Sexy?Sexy?Se _?Sexy?Sexy?Sexy? ?Sexy?Sexy?Sexy?Sexy ?Sexy?Sexy?Sexy?Sexy?Se ?Sexy?Sexy?Sexy?Sexy?Sex _?Sexy?__?Sexy?Sexy?Sex ___?Sex____?Sexy?Sexy? ___?Sex_____?Sexy?Sexy ___?Sex_____?Sexy?Sexy ____?Sex____?Sexy?Sexy _____?Se____?Sexy?Sex ______?Se__?Sexy?Sexy _______?Sexy?Sexy?Sex ________?Sexy?Sexy?sex _______?Sexy?Sexy?Sexy?Se _______?Sexy?Sexy?Sexy?Sexy? _______?Sexy?Sexy?Sexy?Sexy?Sexy _______?Sexy?Sexy?Sexy?Sexy?Sexy?S ________?Sexy?Sexy____?Sexy?Sexy?se _________?Sexy?Se_______?Sexy?Sexy? _________?Sexy?Se_____?Sexy?Sexy? _________?Sexy?S____?Sexy?Sexy _________?Sexy?S_?Sexy?Sexy ________?Sexy?Sexy?Sexy ________?Sexy?Sexy?S ________?Sexy?Sexy _______?Sexy?Se _______?Sexy? ______?Sexy? ______?Sexy? ______?Sexy? ______?Sexy ______?Sexy _______?Sex _______?Sex _______?Sex ______?Sexy ______?Sexy _______Sexy _______ Sexy? ________Sexy? با سلام خدمت شما دوست عز

سپيده

نامه اي جالب و خنده دار از زبان يک کودک به پدرش http://complex.blogfa.com/post-637.aspx نامه اي از يک پسر بچه به دختر بچه همسايه خنده دار http://complex.blogfa.com/post-639.aspx

mihanscript.ir

http://www.mihanscript.ir بزرگترين مرجع دانلود اسکريپت و ابزار وبمسترها http://www.mihanscript.ir

mihanscript.ir

http://www.mihanscript.ir بزرگترين مرجع دانلود اسکريپت و ابزار وبمسترها http://www.mihanscript.ir